- Vispārīgie noteikumi.
SIA “Jelgavas zobārstniecība” (turpmāk tekstā – Klīnika) iekšējās kārtības noteikumi (turpmāk tekstā
– Noteikumi) izstrādāti saskaņā ar Ārstniecības likumu, Pacientu tiesību likuma 15.panta 3.daļu un
citiem Latvijas Republikas spēkā esošiem ārstniecības procesu regulējošiem tiesību aktiem.
Noteikumi nosaka pacientu, to aizgādņu, aizbildņu, u.c. pavadošo personu tiesības, atbildību un
pienākumus, apmaksas u.c. noteikumus, kas skar Pacientu veselības aprūpi Klīnikā.
Noteikumi ir saistoši pacientiem, likumiskajiem pārstāvjiem un klīnikas ārstniecības personālam,
reģistratūras darbiniekiem un administratīvajam personālam. - Pacienta tiesības.
Pacientam ir tiesības izvēlēties ārstu un ārstniecības iestādi.
Pacientam ir tiesības uz informāciju par veselības aprūpes pakalpojumu saņemšanas iespējām un
veselības aprūpes pakalpojumu apmaksas kārtību.
Pacientam ir tiesības uz laipnu attieksmi un kvalitatīvu ārstniecības pakalpojuma saņemšanu.
Pacientam ir tiesības uz tādu ārstniecību, kas tiek veikta tikai to personu klātbūtnē, kuras ir tieši
iesaistītas ārstniecībā. Pacients var piekrist citu personu klātbūtnei ārstniecības laikā vai pieaicināt
atbalsta personu, ja tam piekrīt ārstējošais ārsts un pastāv apstākļi ārstniecības laikā, ka atbalsta
personas klātbūtne ir pieļaujama.
Ārstniecība ir pieļaujama, ja pacients devis informēto piekrišanu saskaņā ar Pacientu tiesību likuma
1.panta 2.p., kuru viņš devis mutvārdos, rakstiskā formā vai ar tādām darbībām, kas nepārprotami
apliecina piekrišanu. Pacientam ir tiesības pirms informētās piekrišanas došanas uzdot jautājumus
un saņemt atbildes no ārstējošā ārsta viņa kompetences robežās.
Pacientam ir tiesības atteikties no ārstniecības pirms tās uzsākšanas, no ārstniecībā izmantojamās
metodes, neatsakoties no ārstniecības kopumā, vai atteikties no ārstniecības tās laikā, ja tas,
objektīvu iemeslu dēļ, neapdraud pacienta veselību.
Pacientam ir tiesības saņemt no ārstējošā ārsta informāciju par savu veselības stāvokli, tajā skaitā –
diagnozi, ārstēšanas, izmeklēšanas plānu, prognozi un sekām, arī slimības radītajiem funkcionēšanas
ierobežojumiem, profilakses iespējām.
Pacientam, tā likumiskajiem pārstāvjiem, ir tiesības iepazīties ar saviem medicīniskajiem
dokumentiem. Pacientam ir tiesības pieprasīt un saņemt izrakstus, norakstus un kopijas. Minētos
dokuments pacients saņem piecu darba dienu laikā no attiecīgā pieprasījuma iesniegšanas dienas
un šie pakalpojumi tiek sniegti ārpus pieteiktās vizītes laika un saskaņā ar Klīnikas cenrādi.
Nepilngadīga pacienta ārstniecība pieļaujama, ja viņa likumiskais pārstāvis par to ir informēts un
devis savu piekrišanu. Nepilngadīgam pacientam ir tiesības tikt uzklausītam un atbilstoši savam
vecumam un briedumam piedalīties ar ārstniecību saistītā lēmuma pieņemšanā.
Pacientam ir tiesības iesniegt iesniegumus, priekšlikumus un sūdzības par saņemtajiem veselībasaprūpes pakalpojumiem LR normatīvajos aktos noteiktajā kartībā.
3. Pacienta pienākumi.
Pacients, reģistrējoties Klīnikā, pēc ārstniecības personas vai reģistratūras darbinieka pieprasījuma
uzrāda derīgu personas apliecinošu dokumentu.
Pacientam, likumiskajiem pārstāvjiem ir pienākums iepazīties ar Noteikumiem un tos ievērot.
Pacientam ir saistoši ārstniecības iestādes iekšējās kārtības noteikumi un ārstniecības personas
norādījumi.
Vizīte pie ārsta piesakāma Klīnikas reģistratūrā, pa tālruni +37128341499, +37164382888.
Pacientam ir pienākums ievērot un izpildīt visus Klīnikas ārstniecības personu norādījumus.
Pacientam, tā likumīgajam pārstāvim, ir pienākums savlaicīgi, bet ne vēlāk kā 24 stundas iepriekš
informēt Klīniku telefoniski uz telefona Nr. +37128341499 vai +37164382888 vai SMS saziņas veidā
uz telefona Nr. +37128341499 par neierašanos uz pieņemšanu pēc pieraksta noteiktajā laikā.
Ja vizīte ir atcelta saslimšanas gadījumā, mazāk nekā 24 stundas pirms vizītes, tad nākamo pierakstu
būs iespējams veikt pēc pilnīgas atveseļošanās un vizīte iespējama ievērojot epidemioloģiskās
drošības pasākumus.
Ja vizīte ir atcelta bez iemesla, mazāk nekā 24 stundas pirms vizītes, vai pacients bez brīdinājuma
nav ieradies uz vizīti, tad nākamo pierakstu būs iespējams veikt tikai ar priekšapmaksu.
Klīnikai ir tiesības ieturēt samaksu par pacienta neierašanās radīto dīkstāvi 30.00 EUR apmērā.
Pirms vizītes pacientam jāiepazīstas ar iekšējās kārtības noteikumiem.
Izmantojot Klīnikas pakalpojumus, pacients ir devis piekrišanu Klīnikas iekšējās kārtības
noteikumiem un apņemas tos ievērot.
Pacientam ir pienākums ierasties noteiktajā pieņemšanas laikā. Ja pacients kavē pieņemšanas laiku
vairāk kā 15 min., vai 25% no kopējā pieraksta laika, Klīnikai ir tiesības atteikt vizīti.
Uz pirmreizējo vizīti pacientam jāierodas vismaz 10 minūtes pirms plānotā pieraksta laika, lai
noformētu medicīnisko dokumentāciju.
Pacients nedrīkst ienākt virsdrēbēs tajās klīnikas telpās, kur notiek ārstēšana. Klīnika neuzņemas
atbildību par pacientu, likumisko pārstāvju un citu atbalsta personu personīgajām mantām.
Klīnikas telpās aizliegts lietot mobilos tālruņus, ja tas traucē citiem pacientiem vai personālam.
Fotografēt, filmēt citas personas un veikt audio ierakstu ir atļauts tikai ar šo personu atļauju, ja tas
neietekmē un neapdraud pacienta un citu pacientu aprūpi un ārstēšanu, kā arī neskar citu pacientu,
apmeklētāju un Klīnikas personāla tiesības uz privātumu. Klīnikas teritoriju un telpas fotografēt un
filmēt ir atļauts tikai ar rakstveida saskaņojumu. Pretējā gadījumā, personas, kuras veic šādas
darbības, var tikt sauktas pie atbildības normatīvajos aktos noteiktajā kārtībā.
Pacientam, tā likumiskajam pārstāvim iespēju un zināšanu robežās ir pienākums, pēc ārsta
pieprasījuma, sniegt ārstējošam ārstam informāciju:
kas nepieciešama ārstniecības nodrošināšanai;
par savām slimībām, kas var apdraudēt citu personu dzīvību vai veselību, vai var ietekmēt
ārstēšanas gaitu.
Pacientam, tā likumiskajam pārstāvim ir pienākums samaksāt par saņemtajiem veselības aprūpes
pakalpojumiem atbilstoši Klīnikas cenrādim.
Īstenojot savas tiesības, pacientam, tā likumiskajam pārstāvim, ir pienākums cienīt klīnikas
personāla un citu pacientu tiesības.
Gadījumā, ja klātesošā persona traucē veikt medicīnisko aprūpi, atļauja palikt pie Pacienta
pavadošajām personām var tikt liegta.
Bērni līdz 16 gadu vecumam var apmeklēt Klīniku tikai kopā ar pieaugušo, uzrādot sekojošus
dokumentus:
Bērna dzimšanas apliecību un likumiskā pārstāvja pasi vai ID karti;
Bērna pasi un likumiskā pārstāvja pasi ar ierakstu par bērnu.
Bērni līdz 16 gadu vecumam var apmeklēt ārstu trešās personas pavadībā uzrādot pasi vai ID karti
un notariāli vai Bāriņtiesā apstiprinātu pilnvaru par tiesībām trešajai personai pārstāvēt bērna
intereses.
Nepilngadīgu personu aizgādņiem/pavadošajām personām ir pienākums bērnus nepārtraukti
uzraudzīt/pieskatīt gaidīšanas laikā līdz ārsta vizītei. Klīnika neuzņemas atbildību par jebkādām
iespējamām bērna traumām/negadījumiem gaidīšanas laikā un pēc ārsta vizītes.
Klīnika ir tiesīga atteikt veikt pierakstu (klātienē) pie ārsta (veselības aprūpes pakalpojuma
sniedzēja) šādos gadījumos:
Ja pacients bez iepriekšēja brīdinājuma klīnikas reģistratūras darbiniekiem vai ārstējošam
personālam vairāk kā 2 (divas) reizes sešu mēnešu laikā nav ieradies uz vizīti pēc iepriekšējā
pieraksta.
Pacients, tā likumiskais pārstāvis, iespējams atrodas alkohola reibumā un/vai narkotisko vielu
iespaidā.
Pacients, tā likumiskais pārstāvis neievēro vispārpieņemtās higiēnas prasības, tādējādi traucējot
citiem pacientiem un/vai Klīnikas personālam.
Pacients nav veicis pilnu samaksu par iepriekš saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem
un/vai tiem ir iestājies samaksas termiņš.
Ārstējošam ārstam (veselības aprūpes pakalpojuma sniedzējam) pamatojoties uz Ārstniecības
likuma 42.pantu, ir tiesības atteikties no pacienta ārstēšanas vai turpmākās ārstēšanas šādos
gadījumos (izņemot gadījumus, kad pacienta veselībai vai dzīvībai ir būtisks kaitējums vai tā risks):
pacients neievēro noteikto režīmu attiecībā uz ārstēšanu;
nepilda ārsta (veselības aprūpes pakalpojuma sniedzēja) norādījumus;
apzināti kaitē savai veselībai un šādā veidā tieši ietekmē konkrētās slimības ārstēšanu;
pacients, iespējams, atrodas alkohola reibumā vai narkotisko vielu ietekmē;
pacients izturas nepieklājīgi, ārpus pieņemtām ētikas normām pret citiem pacientiem, Klīnikas
personālu vai ārstniecības personālu.
Saskaņā ar Ārstniecības likuma 47.pantu, ārstniecības personai ir tiesības atteikt pirmo un
neatliekamo palīdzību apstākļos, kas rada briesmas viņa paša dzīvībai, kā arī tad, ja ārstniecības
persona to nespēj veselības dēļ.
Apmaksas noteikumi.
Apmaksa par saņemtajiem veselības aprūpes pakalpojumiem Klīnikā jāveic saskaņā ar Klīnikas
apstiprināto cenrādi.